söndag 6 juni 2010

Nationaldagstårta - my way...

Det här är mitt bidrag som jag skickade in för ett tag sedan till Arlas tävling Nationaldagstårtan - tänkte det kan platsa idag eftersom jag inte bakat något passande i dag! Det är ljusa bottnar, stänkta med punch och fyllda med jordgubbspannacotta och vitchokladgrädde med citron. Tårtan är dekorerad med vit choklad, ett berg av jordgubbar och sockerblommor samt ett band. Tyvärr gick den inte till final, men god var den kan jag lova! Jag ska lägga ut receptet så fort min internetuppkoppling lever igen för det är så jobbigt att knacka bokstäver med ajfånen...

4 kommentarer:

  1. Riktigt tjusig! Den är säkert lika god som den ser ut. Ser fram emot recept :):)

    SvaraRadera
  2. Den är väldigt, väldigt vacker och ser minst lika god ut!!

    SvaraRadera
  3. Helt underbar tycker jag som är anonym.

    SvaraRadera
  4. mmmmm. Gjorde själv en tårta med vitchokladpannacotta och jordgubbsmousse, det var sååå gott. Jordgubbspannacotta låter underbart gott, väntar på receptet.

    SvaraRadera