fredag 23 oktober 2009

Snabbtårta

Min stackars, bortglömda man fyllde år förra veckan, mitt i tusen olika tårt- och målarprojekt. Jag kom på alldeles för sent att jag inte hade nästan några ingredienser hemma till någon födelsedagstårta, men tillslut lyckades jag knåpa ihop ovanstående av digestivekex+smör som botten, fyllning av chokladpudding-pulver blandad med grädde och creme fraiche till nån slags mousse, topping av frysta hallon och tårtgelé. Väldigt smidigt, helt utan ugn och gjort på 15 minuter + tid att stelna. Kanske varken den vackraste kreation jag skapat eller något kulinariskt mästerverk - men födelsedagsbarnet verkade nöjd. Han gillar ändå inte sugarpaste...

2 kommentarer:

  1. Jättefin tårta, och den låter jättegod också!!
    :)

    SvaraRadera
  2. Ja du lider ingen brist på idéer. Hur kommer du på allt. Den ser jätteläcker ut.
    /Annei

    SvaraRadera