tisdag 8 december 2009

Pepparkakspyssel och panik

Hjälp! Vad hände? Jag hade ju hela hösten på mig.... jobbpaniken accelererar, privatpaniken lika så - var på kurs i helgen (fantastiskt roligt, jag ska visa mina alster så snart jag hinner), utställning på g, tårtleverans utlovad, julklappar ska handlas och slås in..... Gaaaaaaaaaaahhhhh. Vänta er inga julkort från mig i år. Sorry. Lite pepparkakor har jag hunnit med att baka och dekorera i alla fall - de flesta ligger dock halvfärdiga i en hög. Mitt liv i ett nötskal just nu - halvfärdigt i en hög...

7 kommentarer:

  1. och inga dåliga pepparkakor heller... ;-) gör som alla andra, köp julklappar på nätet, men kan tom få dem levererade inslagna från de flesta ställen ;-) Effektivt! och du - det finns kanske en part till i familjen som kan bistå i julbestyren?

    SvaraRadera
  2. Att du hinner med, jag är otroligt impad. Jättefina!! Jobbar du verkligen??/Tuttis

    SvaraRadera
  3. helt fantastiska pepparkakor! :) känner igen den där stressen, hoppas det lugnar ner sig snart för dig.

    SvaraRadera
  4. Dina pepparkakor är helt fantastiska! Men det kanske är där en del av problemet ligger? Måste du verkligen göra helt fantastiska pepparkakor? Måste du skriva julkort (nej, visst, nej, du skulle ju inte det)? Måste du ta tårtbeställningar just nu? Och kan inte Jens fixa julisarna? Jag kan säga att Johan har 100% av det ansvaret i år. Undrar om han itne får köpa sin egen julis till och med ;)

    Hoppas det lugnar ner sig snart, och att vi får ses (jag är grymt nyfiken och lite avis på din kurs!!)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Lucka 10 i Bagerskans julkalender innehåller en ny rolig tävling!
    Denna gången kan man vinna kakformar från Kakformar.se
    http://www.bagerskan.se/2009/12/julkalendern-lucka-10.html

    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Tack hörrni :) Jag VET att jag tar mig vatten över huvudet ibland ;) men jag älskar ju att julpyssla och greja och det känns som om nåt verkligen saknas i år då jag inte riktigt hinner :( Har minimerat julisarna, lagt ner julkort och julbak förutom peppisar och lite julgodis som jag har lovat som bidrag till en fest - tar gärna emot idéer på nåt kul och gott förresten...

    SvaraRadera
  7. Så fina kakor! Vad använder du för kristyr? Jag vet hur det känns, att vara stressad innan jul är inte kul. Vi har beställt barnens klappar delvis från nätet och delvis köpt redan länge sen. Jag har också dragit ner på klapparna till släkt och kompisar. Tänkte skriva ett newsletter i år istället för julkort och kanske skicka kort bara till de viktigaste släktnigarna och vänner. Problemet är ju att fast man skickar en pdf med newsletter, så måste det ju vara på fem olika språk! Men vi har delat ansvaret med M :-) Det vore så kul att ses men tiden bara rinner iväg...ha det gott, kramis!

    SvaraRadera