torsdag 24 mars 2011

Ein Ingeniör ist nichts zu schwör...

Oj, det har blivit väldigt lite bakat på sista tiden får jag erkänna. Jobbet, barnen, livet i allmänhet och en vinter full av sjukdomar och vintertrötthet har satt P för kreativiteten en aning. Nu närmar sig min födelsedag så vi får väl se om jag får ihop i alla fall lite cupcakes till mig själv!? Nå väl - en kladdkaka bakade jag till en tillställning för ett tag sedan - och när jag kom dit fanns det inget att vispa grädden med. Ingen visp, inte ens en skål. Så vad gör man? Jo, man tar fram sin ingenjörshatt och hittar en lösning - bestående av en gammal sillburk och två påsklämmor.... Man lägger alltså klämmorna i burken, stänger locket och skakar :) Ganska primitivt, men likväl funktionellt! (Dock får man köra några omgångar om man har många gäster). Och då kom jag och tänka på det gamla, fina tyska ordspråket i titeln som betyder ungefär "inget är för svårt för en ingenjör" Fast felstavat så att det ska rimma. Nåja. Bättre brödlös än rådlös, kanske man säger här i Sverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar