onsdag 3 mars 2010

Äppelkaka med kanelfrosting och färska bär

Egentligen är det lite emot mina principer att köpa färska bär mitt i vintern, men jag blev så himlans sugen på min favoritkaka härom dagen. Det går förstås utan bären, men det blir inte lika snyggt ;) Hemligeten bakom den fantastiska kakan är att baka en kaka efter recept på morotskaka, men med rivna äpplen istället för morötter. Och sen Philadelphiafrosting med kanel i (och lite kakao för färgen). Mums filibabba! Jag är oerhört svag för allt med äpple och kanel...

5 kommentarer:

  1. Wow! Har du spritsat korgen?! Imponerande!

    SvaraRadera
  2. Den var super god!!
    /Sara (din privata provsmakare ;-) )

    SvaraRadera
  3. Tack! :)
    Pemma: det är faktiskt inte alls speciellt svårt - man behöver en särskild tyll, men systemet är enkelt när man lärt sig. Jag kan försöka visa på bloggen någon gång :)

    SvaraRadera
  4. hey - har du snott min specialare ;-) morotskaka fast med äpplen *ser sur ut* (fast jag låtsas bara)

    SJUKT snygg i alla fall!!

    SvaraRadera
  5. de se så gott ut! väldigt fina

    SvaraRadera